Narzędzia pracy Konsultanta Ślubnego

konsultant ślubny praca

Za mną bardzo pracowity wyjazdowy tydzień. Od środy do soboty byłam w cudownym Pałacu Pakoszów, gdzie obradowaliśmy w ramach Polskiego Stowarzyszenia Konsultantó Ślubnych, którego jestem Członkiem. Nie da się ukryć, ale moje myśli krążą dziś bardziej niż kiedykolwiek wokół planów zawodowych, dlatego idealnie w mój nastrój wpasował się post o narzędziach pracy każdego Konsultanta Ślubnego.

Podzieliłam je na KONIECZNE, czyli takie, które musisz mieć od pierwszego dnia działalności oraz na OPCJONALNE, bez których zupełnie można się obejść, ale warto je mieć.

Konieczne

 

Strona WWW 

Bez tego ani rusz, to główny i podstawowy kanał Twojej komunikacji z Klientami, Twój wirtualny sprzedawca. Najważniejsza wizytówka. Absolutny MUST HAVE.

A na nim Twoja unikalna identyfikacja wizualna, logo i pierwsze zdjęcia, pokazujące Ciebie i Twój styl.

 

Laptop

Powinien być szybki i lekki. Twoje podstawowe narzędzie pracy. Musisz go lubić.

 

Telefon

Smartfon z dostępem do Internetu, dzięki czemu gdy i gdzie trzeba spełni funkcję przenośnego biura. Powinien mieć funkcję nawigacji oraz abonament z korzystnymi połączeniami zagranicznymi.

 

Drukarka

Wszystkie umowy oraz ważniejsze maile wymagają wydruku. Także oferty czy kosztorysy, dlatego ważne, aby można było drukować dużo, tanio i w kolorze.

 

Skaner

Wiele dokumentów wymaga skanowania i przesyłania. Osobiście wszystkie umowy przechowuję także w wersji elektronicznej. U mnie drukarka i skaner to urządzenie 3w1 – dodatkowo także kseruje.

 

Samochód

Własny, na kredyt/leasing  lub wypożyczony. Tych dni w roku gdy potrzebujesz samochodu nie jest jakoś strasznie dużo, więc jeśli auta nie posiadasz, śmiało możesz rozważyć wypożyczanie go na te dni w roku, gdy będzie on konieczny (badania rynku, odwiedzanie lokalizacji, prezentacja lokalizacji Klientom, koordynacja dnia ślubu itp.), z pewnością nie wpakujesz się dzięki temu w wysokie koszt stałe, które nie są Ci potrzebne na samym początku, a rata leasingowa za najmniejszy nowy samochód to wiele dni wypożyczenia samochodu każdego miesiąca.

 

Aparat fotograficzny

Z różnych powodów nie zawsze możesz liczyć na zdjęcia od fotografa, choć moja rada jest taka, aby współpracować tylko z takimi, którzy udostępnią Ci zdjęcia do portfolio, oczywiście za zgodą Klientów. Aparat przyda się także podczas odwiedzin w lokalizacjach, przedstawiania projektów Klientom i wszędzie, gdy to co widzisz szybciej jest sfotografować niż opisać.

 

Grawerton

Elegancka plakietka, która w Dniu Ślubu wyróżni Cię spośród gości czy pracowników hotelu. Nie zakładasz jej na spotkania.

 

Wizytówki

Eleganckie, wysokiej jakości, zapadające w pamięć.

 

Pieczątka

Podkreśla wagę dokumentów z Twoim udziałem.

 

Konto w banku

Do rozliczeń z ZUS, US, a przede wszystkim z Klientami.

 

Organizer

Dobra organizacja czasu to podstawa!

 

Ładny długopis

O tak.

 

Facebook

Bardzo pomocne narzędzie wspierające Twoją stronę WWW. To dzięki niemu wszyscy Twoi znajomi na raz dowiedzą się o tym, że zajmujesz się organizacją ślubów.

 

Instagram

Kolejny kanał komunikacji z Klientem. Działa wizerunkowo, raczej Klienci nie będą Cię na nim szukać, ale chętnie będą podglądać Twoją pracę od kuchni.

 

Reklama

Świat musi się o Tobie dowiedzieć! Brak wydatków na reklamę na każdym okresie rozwoju firmy to poważny błąd popełniany przez firmy.

 

Legalne oprogramowanie

Do wywoływania zdjęć, sporządzania ofert czy księgowania faktur.

 

 

Opcjonalne

 

Tablet

Osobiście do dzisiaj nie posiadam tabletu i na spotkania zabieram ze sobą laptopa i… nie wyobrażam robić tych wszystkich skomplikowanych operacji w Excelu na tablecie, ale wiem, że kilka moich branżowych koleżanek na spotkania woli mieć ze sobą tablet, może i Tobie się przyda, szczególnie, jeśli już go posiadasz.

 

Teczki

Prestiżowe, ale niestety drogie. Można się bez nich obejść.

 

Papier firmowy

Można drukować samodzielnie zamiast zamawiać w drukarni.

 

Blog

Bardzo czasochłonne i pracochłonne narzędzie komunikacji z Klientem. Zaniedbany blog będzie odstraszał, więc zanim się na niego zdecydujesz zastanów się, czy będziesz mieć czas i możliwość na jego prowadzenie.

 

Gadżety reklamowe

Czyli wszystko co miłe i może kojarzyć się z Twoją firmą.

 

Biuro

Mam to szczęście, że biuro mam od samego początku i po prostu je uwielbiam. To takie moje małe, zawodowe miejsce na ziemi. Biuro to jednak spory koszt, więc początkowo nie warto decydować sie na tak wysokie obciążenie, a pracować można równie dobrze z domu. W praktyce moi Klienci wolą spotykać się tam, gdzie im jest wygodnie i często jest to hotel, w którym się zatrzymują. Jeśli nie masz możliwości lub nie umiesz pracować w domu, sugeruję rozejrzeć się za tzw. stanowiskami do pracy do wynajęcia, czyli ofercie większego biura, które wynajmuje w dobrej cenie pojedyncze stanowiska pracy. Jestem pewna, że gdybym miałam pracować w domu rozejrzałabym się właśnie za czymś takim.

 

Zanim zdecydujesz się zostać Konsultantem Ślubnym, musisz przygotować sobie Business Plan i wyliczyć, czy to Ci się w ogóle opłaci, a po stronie kosztów oprócz tych związanych z prowadzeniem działalności umieścić wszystkie rzeczy wymienione w dziale KONIECZNE. Pozwoli to oszacować Ci wstępne wydatki, które musisz ponieść. Idealnie, jeśli większość tych zasobów już masz, dzięki czemu szybciej uda Ci się osiągnąć pierwsze zyski.

 

Jak myślicie, co warto dopisać do moich list?

 

Pozostałe posty z serii „Jak zostać Konsultantem Ślubnym”:

1. Jak zostać Konsultantem Ślubnym? 11 Wymagań
2. Czy Konsultant Ślubny to praca sezonowa?
3. Biuro Konsultanta Ślubnego

 

Szczegółowy Biznes Plan tworzę z przyszłymi Wedding Plannerami na moim Kursie na Konsultanta Ślubnego, gdzie oprócz solidnej porcji wiedzy i motywacji, otrzymujecie szczegółowy plan, jak w 25 krokach założyć własną agencję ślubną, aby nic już nie stanęło na Waszej drodze do spełnienia marzeń.

3 komentarze
Zostaw komentarz:

  • www.fashionable.com.pl
    Odpowiedz
    19 listopada 2015

    Prawie jak z blogiem:)

  • 10 sierpnia 2017

    Świetny zestaw mus have – przyda się w zasadzie każdej firmie z branży ślubnej – nie tylko konsultantom!