5 rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim zostaniesz Wedding Plannerem

wedding planner blog

Zdradzę Ci sekret. A nawet 5 sekretów! Jest kilka rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim zostaniesz Wedding Plannerem i założysz własną agencję ślubną.

 

Kochasz śluby! Wiesz już jak zorganizować ślub – być może nawet ukończyłaś kurs na Wedding Plannera. Chcesz organizować śluby i zająć się tym na poważnie. Czy wiesz, co jeszcze musisz wiedzieć, zanim założysz własną agencję ślubną? Podpowiadam:

 

 

5 rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim zostaniesz Wedding Plannerem

 

1.Musisz dowiedzieć się, jak prowadzić firmę

Sama wiedza o tym, jak zorganizować ślub, nie jest wystarczająca, by prowadzić firmę. Jeśli myślisz o tym na poważnie i chciałabyś mieć własną agencję, musisz dowiedzieć się m.in. kiedy najlepiej założyć działalność, jaką formę działalności gospodarczej wybrać i na jaki rodzaj opodatkowania się zdecydować.

 

Przykład: jeśli ktoś otwiera firmę odzieżową, bo kocha modę i umie szyć, ale niestety nie ma podstawowej wiedzy z zakresu przedsiębiorczości ani o tym, jak prowadzić własny biznes – jest duże prawdopodobieństwo, że nie odniesie sukcesu, nawet jeśli produkowane przez niego ubrania będą najpiękniejsze i najlepsze jakościowo. Sama umiejętność szycia nie wystarczy, by mieć własną markę odzieżową.

 

2. Musisz umieć wyceniać swoje usługi

Badania pokazują, że jeśli nasza praca jest naszą pasją i ją kochamy, zaniżamy cenę naszych usług. Wydaje nam się, że samo to, że możemy pracować, jest już naszą nagrodą. Myślimy sobie, że nasza praca jest tak przyjemna, że pokładamy w wątpliwość, czy ktoś za to zapłaci więcej, niż teraz ją wyceniamy.

 

Jest to skrzywienie, które sprawia, że źle wyceniamy swoje usługi. Wyceniamy je na sporo tańsze, niż cena rynkowa i niż klienci rzeczywiście są gotowi za te usługi zapłacić. Musisz umieć posługiwać się narzędziami, które pomogą Ci odpowiednio wyliczyć cenę swoich usług i ustalić plan cenowy na najbliższe lata.

 

Powinnaś wyjść od tego, ile chcesz, a wręcz ile musisz zarabiać, żeby móc prowadzić własny biznes. Musisz wiedzieć, ile pieniędzy możesz włożyć, a jakie jest minimum, które musisz włożyć. Musisz trafnie wyliczyć i określić własne moce przerobowe, ceny – co łącznie pozwoli Ci także określić, ile możesz „wyjąć”, czyli zarobić na swoim biznesie.

 

Pomoże Ci w tym wszystkim także zrobienie horyzontu czasowego – stworzenie wizji, jak chcesz, by Twoja firma prosperowała na przestrzeni trzech, a potem pięciu lat.

 

3. Musisz stworzyć strategię swojej firmy

 

Popatrz na swoja firmę dzisiaj. Miejsce, w jakim się obecnie znajdujesz jako firma, to punkt A. A teraz wyobraź sobie swoją firmę za pięć lat – jak Cię przedstawiają, jaką pozycję zajmujesz na rynku, co osiągnęłaś – to jest punkt B. Strategia to odpowiednie działania, które zaprowadzą Cię z punktu A do punktu B.  Gdzie jesteś dzisiaj – już wiesz, bo pewnie dopiero zaczynasz albo krótko działasz na rynku, więc bez problemu możesz przyłożyć do swojego młodego biznesu kilka odpowiednich metryk i otrzymać wyniki.

 

Żeby móc myśleć o punkcie B, musisz mieć wizję swojej firmy, co prowadzi nas do punktu 4, czyli…

 

 

4. Musisz określić podstawy, czyli misję i wizję Twojej firmy

Dlaczego chcesz prowadzić agencję ślubną? Co chcesz dać światu? Jaki mieć wpływ na życie Młodych Par?

Co najbardziej kręci Cię w biznesie? Chcesz po prostu organizować śluby? Może kochasz prowadzić biznes i rozwijać się w tym zakresie? A może zwyczajnie nie chcesz mieć nad sobą szefa?

A teraz… wyobraź sobie, że za 10 lat wchodzisz na branżową scenę… jak Cię przedstawiają? Co mówią o  Tobie w branży, gdy nie słyszysz?

 

Każda z tych dróg może być inna i sposób, w jaki będziesz rozwijała swoją firmę, też wówczas będzie inny.

 

Natomiast jeśli Twoją największą miłością jest organizacja ślubów i bycie w centrum całego zamieszania, Twoja ścieżka rozwoju także może być inna – dłużej będziesz opierała się na jedno czy dwuosobowej firmie, żeby móc niemal całkowicie zaangażować się w organizowanie ślubów.

 

Jeśli kochasz śluby, ale najbardziej kręci Cię prowadzenie biznesu, być może będziesz starała się rozbudowywać firmę, w której będzie zatrudnionych wiele osób, a Ty, stojąc na jej czele, będziesz zajmowała się głównie strategią, nadzorując pracę zespołu i wprowadzając usprawnienia.

 

 

5. Musisz wiedzieć, kim jest Twój klient

Czy wiesz, że w Polsce od kilku lat rok rocznie jest około 180 tysięcy ślubów, a Wedding Plannerzy organizują ich rocznie około 1000-2000?  To jest zaledwie 0,1 procenta wszystkich ślubów!

 

Co to oznacza? Że nie każda Para Młoda jest Twoim klientem – absolutnie nie! Kim więc jest para, która jest klientem Wedding Plannera? Musisz się tego dowiedzieć.

 

 

Muszę Ci się do czegoś przyznać… tworząc 11 lat temu Wytwórnię Ślubów, nie znałam odpowiedzi na żadne z tych pytań! Popełniłam masę błędów i przez pierwsze 2 lata straciłam ponad 30 000 zł – tylko dlatego, że rejestrując firmę, zaznaczyłam jedną niekorzystną dla mnie opcję, a nie odradziła mi tego nawet moja księgowa.

 

Od 4 lat udzielam na te wszystkie pytania szczegółowych odpowiedzi i dostarczam gotowych narzędzi w ramach mojego Kursu Wedding Planner Expert w Akademii Wytwórni Ślubów – tutaj możesz zapoznać się z opiniami na jego temat.

 

Z uwagi na to, że wszystkie moje Kursy stacjonarne do lipca musiały zostać odwołane, na sierpniowy od dawna nie ma miejsc, stworzyłam Kurs Online, który pozwoli Ci zdobyć całą tę wiedzę bez wychodzenia z domu.

 

Sprawdż, co dla Ciebie przygotowałam.

 

 

Kto wie, może to własnie idealna okazja dla Ciebie, by zmienić ścieżkę kariery lub otworzyć własny biznes?

Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments